Khamis, Disember 27, 2007

"KeNDuRi KawiN ZaRuL"


so pda tanggal 25 Disember 07, adib, azril, azmi, and azrizal serta awex dia pi la kenduri si zarul kat bandar bharu, kedah....mak ai jauh gile... haha tapi lagi jauh pi balik kg aku beb... so kitorg siap2 la pagi tu, target nk gerak cepat bagai..tp biase la..aku gak yang spoil...buat2 malas nk bgn..hehe.. kepala aku cam pening.. maklum la b4 dis aku an kije shift malam.. tetibe nk kene bangun pagi lak kan.. so.. azrizal pi amik aweks dia dulu, sambil tu aku bersiap n turun, tapi xsempat turun azrizal dh naik atas panggil kitorg turun.

Time tengah turun tu aku baru teringat aku lum mkn ubat... so aku pi la kat kete aku amik ubat n menuju ke kete azrizal. Hmm.. kete baru nie, Gen2 baru..kaler silver cam persona tu... kitorg naik kete rizal ni sebab kete aku xtuka timing belt lg, almaklum la nak tuka pun gile mahal alakian harganya 800 siap servis... gile apa... so naik la kete yg baru tu, so b4 meneruskan perjalanan, kitorg singgah petronas isi minyak... sambil minum2 air mineral... so start la jalan masuk highway dari NKVE n masuk jalan pegi ipoh. Tapi sepanjang perjalanan tu housemate2 aku ni kepoh bertanya, "nape xsampai lagi eh?? Zarul kata 2 jam jek". Pastu aku pun balas "tu 2 jam lebih kalau dia yg drive, kalu kite xdapat la 2 jam lebih beb". So after 3 hours, kitorang pun sampai tol Bandar Bharu. Pastu Rizal bole tanya..eh..tol 'Jelapang' mana?? apa daa.. tol Jelapang kan dh lepas.. tu plaza tol legend sbb dh meragut nyawa lebih 7 keturunan manusia..hehe, so aku la yg guide jalan sebab aku dh penah pegi, rupa2nya kat junction tu ade siap banner da nama si zarul n si aizul(abg zarul). Pastu ade gak tersesat2 tp jupe gak la sebab umah dia nie xla jauh mana dari tol tu....

Sampai kat sana aku pun bersalam2 la dgn mak si zarul, mak dia cam kaget n ckp "terima kasih no" aku pun senyum jek.. terus dapat goodie bag pengantin tu satu, pastu aku perkenalkan la housemate2 lain, n semua dpt goodie bag n bunga telur tu termasuk awex si rizal. Mak zarul kata pengantin sampai kul 1 nanti, aku tgk jam baru 12.30, so mkn la dulu. Family dia sume pakai baju hijau tu, aku cakap "yang x kawin pun kene tempah baju baru nie" so lepas mkn2 kitorg lepak2 bawah pokok cempedak sambil menanti ketibaan pengantin.

So dalam kul 1.15 gitu pengantin sampai. 2 couple gitu, zarul pakai serba hijau n abg dia serba kuning. Sambil adik si zarul jd deejay kehormat utk hari itu. Dan berdendang la lagu wajib utk hari perkahwinan "kompang di palu, pengantin baru, duduk bersanding....terssimpuh malu, kami doakan agar berkekalan, selamat sejahtera hingga akhir zaman..." pastu acara 'tepung tawar' so dijemputla mak ayah pengatin utk memulakan upacara pastu diteruskan dengan mak2 sedara diorg.. tapi tetiba DJ panggil, "kepada Mohd Adib, ada tak Mohd Adib?? dijemput utk tepung tawar" ahh sudah ..pehal nama aku lakk,, ke salah org, tp bila DJ dh pandang aku tu maknanya mmg aku la.. nasib aku ade pengalaman sket2, so belasah jek la .. aku pun pegi kat depan pelamin.. nak capai bunga rampai, tapi apa kes bunga rampai dh hbs...tp aku wat2 ade jekla.. n bile rejis air mawar, air mawar tu xkuar daa... apa kess??? ahh...lantak la sebat jekk. Pastu aku jabat tangan dgn pengantin2 lelaki n dapat sekuntum bunga telur yang special edition sebagai hadiah tepung tawar... pastu disusuli dgn kawan2 yg lain..tp diorg salam jek la... zarul suruh tunggu, tapi diorg nk balik.. so decisionnya kene la balik, ikut kata pengundi2..

So kitorg pun balik, balik tu aku yang drive..agak jem... dekat kul 6 baru kitorg sampai umah... kiranya selamat merentasi tol 'Jelapang' tu, hehe..nampak perangkap pasir dekat situ n diorg tgh wat plaza tol baru yg jauh sket dari terowong utk mengelakkan tragedi menghapus keturunan berlaku lagi...

so, SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA AZARUL & AIZUL.... haa...korang bile lagi weii?? hehe..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aper sekeping jer gambo...buh la byk skit....dah ler kitorg tak dapat pegi :p

KeMatZ berkata...

ntah... kedekut space lahhh tu... wehh sini boleh tepek gambar banyak banyak lahhh.. bukan mcam blog friendster... ada space... hehehehehhe gambar plak tak center... hehehehehehhe tak nampak muka pegantin.... wah demand plak aku ni... hehehehehe

Tanpa Nama berkata...

sejak biler plak rizal jd azrizal..heheh

ESPNsoccernet

"CeRpen SiTe"