Ahad, April 06, 2008

..:: Kes Naya 2 ::..

ni sambung pasal issue Celcom nie..so setelah aku wat report and aku dah wat surat sumpah kat pesuruh jaya sumpah, aku pun datang la ke Celcom Kempas, Johor dengan harapan diorang take action la pasal issue nie. So kat counter tu, aku pun bgtaula kat staff Celcom tu yang benda ni fraud dan aku tunjukkan dokumen-dokumen yang aku dah prepare. Ko tau tak apa diorg kata?? Dia kata "Encik, kalau benda ni bukan fraud, encik akan ada masalah kat mahkamah nanti" punya la setannya bahasa dia kan, dahla korang yang cuai, pastu nak kata aku wat laporan palsu lak. Macam mana la aku tak hangin pza...perangai diorg nie teruk sgt tau. Pastu aku cakap la "for sure benda nie fraud". Pastu dia pun bawak la list benda2 yang nak kemukankan termasuk la bill and surat masa daftar. Pastu aku cakap la aku mana ada benda2 nie sebab benda tu didaftarkan kat tempat lain. Pastu dia kata, "Encik kena ada dokumen ni semua barulah kami boleh tolong encik"... kan ke sengal ni namanya..baik ko tak payah kije kat Celcom..dah tentula kalau orang tu menipu dan dia daftarkan kat alamat rumah yang lain, mana la aku nak ade benda surat pendaftaran tu and latest bill tu semua. Dah la tahun 2002. Pastu aku cakap "Yang patut ditolong tu ialah Celcom sebab dah memalsukan nama dan IC saya dan menyusahkan saya" pastu minah ni lagi mau cakap yang merujuk pada aku yang slah and tanya macam mana dia boleh guna IC aku. Kalau aku tahu macam mana dia buat, xde la aku nak susah2 macam ni NGOKKK!!! aku pun blah la, and pi kat counter lagi satu mintak number celcom HQ. Pastu aku call akak aku mintak tolong kawan dia yang ex-manager kat Celcom. Tak pasal2 je kak Nelly yang dah tak keje kat Celcom nak kene involve, sian dia tau. Aku memang sangat2 sakit hati, dah la teraniaya, kene tuduh palsukan aduan pulak.... Sabar pun ade hadnya.. tapi dunia ni kan bulat, aku harap staff tu tahu langit tu tinggi ke rendah kalu kene kat batang hidung dia sendiri, kes-kes teraniaya macam nie. Pengabisnya, issue tak settel, buat penat jek aku datang jauh2 nak wat report pastu dilayan camtu. memang cantik sangat perangai diorang nie.

3 ulasan:

nhanania berkata...

adib kalo ko xde dpt bill n surat saman, ko wat derk jer ngn bill tu
since bende tu dr thn 2002.. so wat pe nk heran. xyah byr. mmg ko kne ade approve ko kt mn ms tarikh tu..
report kt hal ehwal pengguna jer
celcom mmg xnk ngaku salah diorg.
kalo ko nk gak gn celcom tu
ko suh la org len dlm family ko tu regist kn.. kn ade 3 subs.

shah jahan berkata...

jauh ke dib celcom kempas tu?? bukan setengah jam je?? kekeke..

dan aku baru prasan..kate2 kt bwh keta tu dipetik dr sebuah lagu..kan kan kan...

nhanania berkata...

aah laa.. ko cakap lagu, aku pun br perasan.. selama ni baca jer.
lagu graduation.

ESPNsoccernet

"CeRpen SiTe"